Köpvilkor

För att handla på onehome.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och eventuellt oriktigt angivna tekniska specifikationer. Samtliga priser är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en fraktkostnad per beställning, se punkt 5.

1. Leveranstid 

Beställda varor packas och distribueras inom 1-2 dagar efter att bekräftelse mottagits. Vid leveransförsening har du som kund givetvis rätt att häva köpet! Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Beställningar som läggs mellan 14/12 - 3/1 kommer skickas ut den 3 januari! Gäller hela sortimentet utom för de skorstenslösa spisarna. Dessa beställningar skickas ut under hela perioden.

2. Bekräftelse 

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Spara mailet "Tack för din order" då det är bra att ha till hands vid eventuell framtida kontakt med kundtjänst.

3. Högsta orderbelopp, lägsta orderbelopp och kreditgräns 

Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia. Ordrar under 100 kronor expedieras inte.

4. Betalningsalternativ 

Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom våra kreditpartners Klarna AB och Billmate. Är du konsument påverkar den dock inte din kreditvärdighet och kan inte heller ses av någon annan än av Klarna AB och Billmate. Inte ens av onehome.se. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

Klarna - Konsumentbetalningar

Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 30 dagar. Du har möjlighet att välja mellan dessa sätt att betala.

 

Alt 1. Klarna Faktura - betala om 14 dagar. 

Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta kundservice.

   

 

Alt 2. Kortbetalning. 

Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.

 

Alt 3. Direktbetalning. 

Man kan välja att betala hela ordervärdet genom en sk direktbetalning om du är internetkund hos Nordea, SEB, Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning fungerar som en kortbetalning och din betalning bokförs omgående hos onehome.se. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen sker genom en säker anslutning via Klarna Checkout.

Så här går det till:

1. Välj Direktbetalning som betalningsmetod i kassan och välj din bank.

2. Klicka på slutför köp. Du länkas nu till din banks inloggningssida där verifiering sker på sedvanligt sätt.

3. Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda.

4. Välj konto som pengarna ska dras från och genomför betalningen.

5. Klicka på tillbaka till företaget, så länkas du tillbaka till onehome.se. 

 

Alt 4. Delbetalning.

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Mer detaljerad information finner du på denna länk hos Klarna - Delbetalning.

 

Alt 5. Klarna Julkampanj

Genom Klarna Checkout. Nu kan du göra julens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av februari! Med julkampanjen handlar du under november, december och januari månad och betalar först i slutet av februari till 0 % ränta. Mer detaljer finner du via denna länk - Julkampanj. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30 – 17.00 och helger 10.00 – 17.00.

 

Billmate - Konsument och Företagsbetalningar

Alt 1. Delbetalning

Genom vårt samarbete med eFinance (Billmate) kan ni nu dela upp ert köp på flera betalningar. Ni väljer själv hur stort köputrymme ni vill ha. Ni kan när som helst lösa hela lånet och är inte bunden till en viss tid. För mer information klicka här

 

Alt 2. Fakturering. 

Genom vårt samarbete med eFinance (Billmate) kan vi nu erbjuda fakturering för företag, myndigheter och privatpersoner, betaltiderna är 30 dagar respektive 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f n 60 kr samt dröjsmålsränta. Övriga krav för att få handla mot faktura innefattar; Ingen betalningsanmärkning. Mantalsskriven i Sverige sedan minst 36 månader tillbaka. Minst 18 år. Stadigvarande inkomst av tjänst. En årsinkomst överstigande 120 000 kr. Om ditt företag är nystartat kan det finnas en risk att ni inte kommer godkännas av kreditkontrollen pga. att det inte finns ekonomisk historik tillgänglig. Betala istället då med alternativet - kortbetalning. Här kan du betala dina varor med Visakort eller Mastercard

 

Alt 3. Direktbetalning. 

Genom vårt samarbete med eFinance (Billmate) kan vi nu erbjuda direktbetalning via er internetbank, detta är ett väldigt snabbt och smidigt sätt att betala er order direkt i samband med orderläggning. 

 

Alt 4. Betalning med kort. 

Onehome.se samarbetar med eFinance (Billmate) för att kunna erbjuda alla kunder trygg och säker kortbetalning via internet. Stöd finns för VISA och Mastercard. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure och all information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, detta garanterar att ingen kan ta del av era uppgifter. Pengarna säkras på kontot när ordern läggs, men dras först i samband med leveransen av varan. 

 

 

5. Frakt 

DHL och försändelsen anländer till ditt närmsta ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avisering eller mail skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Mottagaren av paketet måste vara en fysisk person, med ett för- och efternamn, som kan legitimera sig för att hämta ut paketet. Detta för att vi ska kunna säkerställa att rätt person hämtar ut paketet. I Sverige är fraktavgiften för en konsumentkund endast 69 kr på leveranser som går till ett utlämningsställe (0-20 kg). För företagskunder är fraktavgiften för ett företagspaket 89 kr (0-35 kg).

6. Transport 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är onehome.se betalningsansvarigt. Meddela kundservice direkt på support@onehome.se för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans.

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från DHL´s utlämningsställe, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad (395 SEK f.n inom Sverige). Faktura skickas ut inom 30 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss. Har du fler än 3 outlösta paket så kommer ditt kundnummer att spärras för shopping hos oss.

7. Ångerrätt 

Som privatkund hos onehome.se har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice på support@onehome.se senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information;

Ordernummer, fakturanummer samt titel på de produkter du vill returnera! 

För att ta ställning till om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Men om du ska kunna lämna tillbaka något måste den vara i oförändrat skick. Om du har använt en vara eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den tar vi oss rätten att kräva ersättning för varans värdeminskning. Förpacka varan väl i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.? Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen! Onehome.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Retur- och ångerrätt gäller ej för specialbeställningar och företag.

8. Fel i vara

8.1 Fel vid leverans Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice på support@onehome.se direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så skickar vi dig en ny vara per omgående! Vid försäljning till konsument (privatperson) kommer onehome.se, enligt konsumentköplagen, avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för oss. Onehome.se har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

8.2 Fel under garantitiden Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt. Garanti gäller från det datum som produkten hämtats ut från Postombud alternativt levererats.?Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Den gäller inte heller vid yttre åverkan på produkten, som till exempel tappskador, fukt, brand eller till följd av oaktsamhet. 

8.3 Reklamation Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 1 år. Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till onehome.se, om en produkt köps i andra hand gäller endast garanti via tillverkaren.

9. Säkerhet 

Vi använder SSL (Secure Socket Layer), ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen.

Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

10. Tvist

Vid eventuell tvist kommer onehome.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

11. Definition av onehome.se

Överallt i denna text där uttrycket ”Onehome.se” nämns, avses med detta ”One Home Sweden AB”.