Varmt välkommen till oss på One Home!

Om du har frågor om en redan lagd order så kan vi hjälpa dig på ett bättre sätt om du förbereder dig med att ta fram ditt ordernummer (4-6 siffror) och ha det tillgängligt innan du hör av dig. Du hittar ditt ordernummer i den orderbekräftelse som skickades ut till dig via mail i samband med ditt köp.

Generella frågor: info@onehome.se

Leveranser och logistik: support@onehome.se. 


Vanliga Frågor: 

1. När skickas min beställning?

Alla inkommande ordrar behandlas inom 1-2 dagar av vår lagerpersonal och beroende på valt leveranssätt och sammansättning av din beställning så varierar leveranstiderna något men vår ambition är att alltid arbeta för snabbast möjliga leverans. Ibland kan vi behöva beställa hem en vara från en leverantör, vilket då gör leveranstiden något längre. 

2. Har min order skickats? 

När vi packat & skickat din beställning så har du fått ett mail med information om hur du spårar ditt paket med spårningsnumret. Har du inte fått ett sådant mail kan det bero på att din försändelse är försenad eller inväntar en försenad vara om du har beställt från flera olika leverantörer. Hittar du inte ditt mail är du varmt välkommen att maila oss på support@onehome.se så hjälper vi dig att ta reda på var ditt paket befinner sig. (Titta gärna efter så att mejlet mot förmodan inte hamnat i skräpposten!)

3. Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på om din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.
* När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Tack för din beställning".
* En orderbekräftelse har skickats till din angivna mailadress.

4. Har ni telefonsupport?

Nej – Vi har istället valt att fokusera på låga priser och bra epost-support framför kostsam telefonsupport!

5. Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Onehome.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi kommer alltid bekosta portot om det uppstått ett fel eller är en reklamation.

Om du har fått en vara som är felaktig eller som du av annat skäl vill reklamera ber vi dig att skicka en bild på reklamationen samt förklara anledningen och skicka detta till vår kundtjänst på support@onehome.se. Vi kommer att kontakta dig inom 24 timmar på arbetsdagar, alt vardag efter helgdag. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.